Online adverteren is een zeer doeltreffende manier om uw doelgroep te bereiken.
Zeker op het moment dat ze naar uw diensten en/of goederen op zoek zijn. Bovendien is deze manier van adverteren goedkoper dan de traditionele middelen en is de impact ervan duidelijk meetbaar.
Met online adverteren trekt u, tegen betaling, bezoekers naar uw website of webshop. De kwaliteit van de website zal de keuze van de bezoeker om al dan niet klant te worden sterk beïnvloeden. Daarom is het belangrijk om te adverteren met een gebruiksvriendelijke website die de juiste content bevat.
Prijsformules:
CPM (Cost Per Mille): Er wordt betaald per 1.000 vertoningen U betaalt per 1000 impressies.
CPC (Cost Per Click): Er wordt betaald per klik.
CPA (Cost Per Acquisition): Er wordt betaalt per acquisitie (aankoop op webshop, versturen van contactformulier, inschrijven op een nieuwsbrief, …)
Methodes:
Er zijn verschillende kanalen en methodes om aan online adverteren te doen. Samen met u denken we de juiste strategie uit die past binnen uw bedrijf en uw doelstellingen.
1) Google Adwords
Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waarmee u gemakkelijk en flexibel online kunt adverteren. Op die manier kunt u doelgericht adverteren en zonder uw budget uit het oog te verliezen. Wenst u snel op de eerste pagina van de zoekresultaten te staan, dan is Google Adwords de tool bij uitstek. Dit is een must aangezien 92% van de surfers nooit verder kijkt dan die eerste pagina.
Waarom adverteren met Google AdWords?
• Gericht bereik: U bereikt snel uw specifieke doelgroep zonder ongeïnteresseerden te storen.
• Flexibele aanpak: U bepaalt zelf op voorhand uw budget. Doordat de resultaten gemakkelijk en snel meetbaar zijn, kan er bovendien op elk moment bijgestuurd worden.
• Slimme investering: U werft snel nieuwe klanten, dus die kleine investering in Google AdWords verdient u al snel terug.
2) Social media advertenties (SMA)
Via SMA adverteert u op de social media netwerken zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.
3) Affiliate marketing
Bij affiliate marketing wordt er een advertentie op de website van uw partners geplaats. U vergoed uw partners van zodra er inkomsten worden gegenereerd die verder komen uit deze advertenties.
4) Remarketing
Via remarketing wordt uw potentiële klant ‘gevolgd’ nadat dat deze uw website heeft bezocht, maar toch niet is overgegaan tot de gewenste actie.