Back To Top
Sybo Square | Blog
Blijf op hoogte van de nieuwste online marketing trends
Sybo Square, online marketing, online customer management
1815
page-template,page-template-blog-large-image,page-template-blog-large-image-php,page,page-id-1815,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-,select-theme-ver-1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Nieuws

WordPress 4.7 al geïnstalleerd?

WordPress 4.7 is beschikbaar.

Voor sommigen bracht de Sint wat lekkers, voor anderen bracht hij een geweldige WordPress update.
WordPress 4.7 “Vaughan” is genoemd naar jazz-zangeres Sarah “Sassy” Vaughan en zal meteen de laatste grote WordPress update zijn voor dit jaar.

 

Wat is nieuw?

  • Twenty Seventeen als nieuw standaard WordPress thema
    WordPress 4.7 komt met een nieuw standaard thema dat voor het eerst meer geschikt is voor business lay-outs en minder voor bloggen. Het thema heeft een strak design en is overal voorzien van grote afbeeldingen. Daarnaast komt dit thema ook met voorbeeldcontent. Twenty Seventeen zal ook video headers ondersteunen. Niet onbelangrijk, aangezien dit wordt genoemd als 1 van dé websitetrends voor 2017. Je kunt een video uploaden in mp4-formaat of je kunt de URL toevoegen van een YouTube of Vimeo video.
  •  Aangepaste CSS in de customizer
    WordPress 4.7 geeft je de mogelijkheid om in de customizer aangepaste CSS codes toe te voegen. Dit geeft als voordeel dat je heel snel het effect van de aangepaste code kunt zien. Bovendien maakt dit het gebruik van een Child Theme in sommige gevallen overbodig.
  • Snelkoppelingen om te bewerken
    In de Customizer zie je nu iconen bij de delen van je website die je kunt aanpassen terwijl je het live ziet veranderen. Navigeren door de verschillende tabbladen is dus niet meer nodig. Deze functionaliteit dient wel ondersteund te worden door het gebruikte thema.
  • Wat nog meer…
    – Er worden miniatuurvoorbeelden gegenereerd bij het uploaden van een pdf.
    – Het Dashboard in de taal van de gebruiker.
    – Via de customizer maak je nieuwe pagina’s aan die je direct aan het menu toevoegt.

 

Bekijk de video

 

Waarom updates doorvoeren?

Door het up-to-date houden van uw website verlaagt u de kans op beveiligingsproblemen aanzienlijk. Naast het updaten van WordPress zelf, is het aangewezen dat ook alle thema en plugin updates gebeuren. Bij het lanceren van een nieuwe versie worden de risico’s in de vorige versie blootgelegd, waardoor de oudere versie meer kwetsbaar wordt. Een update betekent altijd een verbeterde versie, vaak niet enkel op gebied van veiligheid maar ook op gebied van functionaliteiten.

 

Hoe updates doen?

De eerste en ook de voornaamste stap in het proces is het maken van een back-up. Zo kan je gemakkelijk terugkeren naar de vorige versie mochten er toch problemen optreden tijdens het updaten. Belangrijk hierbij is dat zowel de databank als de bestanden worden meegenomen in de back-up.

Hoewel kleinere updates vaak automatisch doorgevoerd worden door WordPress, zal een grote update handmatig uitgevoerd moeten worden. Dit kan snel en gemakkelijk via het WP Dashboard. Wie echter aanpassingen heeft doorgevoerd aan de back-end zijde en niet met een Child Theme werkt, dient de update via bestandsuitwisseling te doen. Zo kan je voorkomen dat belangrijke aanpassingen op jouw website verloren gaan. Verder is het ook aangewezen dat je eerst alle thema en plugin updates doorvoert. We hebben gemerkt dat bepaalde thema’s & plugins conflicten kunnen geven met WP 4.7. Ondertussen hebben de meeste ontwikkelaars hier reeds een oplossing op gevonden en een update uitgebracht die wel perfect werkt met de nieuwe WP versie.
Hulp nodig bij het uitvoeren van deze update? Contacteer ons

Google AdWords…wat gaat dat kosten?

Google Adwords…wat gaat dat kosten?

Google Adwords…dat kost teveel. Dit horen we helaas echt wel vaak, terwijl het eigenlijk niet klopt. Als je adverteertgoogle adwords specialist via Google, kan je zelf je budget bepalen en boek je gegarandeerd resultaat.

Waarom je zeker Google AdWords moet overwegen?

  • Enorm bereik.

95% van de zoekopdrachten gaat via Google. Als je hieraan toevoegt dat 98% van de consumenten zijn/haar zoektocht naar een dienst of product start via een zoekmachine, kan je concluderen dat je via Google bijna iedereen kan bereiken.

  • Wie, waar en wanneer.

Bepaal zelf wie je wil bereiken. Segmentatie kan op basis van leeftijd, geslacht, interesses, taal en plaats. Verder kan je bepalen op welk moment je jouw doelgroep wenst te bereiken: bv. enkel tijdens de ochtend, op weekdagen, vanaf en tot een bepaalde datum,…

Wat je doelstelling ook is, je betaalt voor het resultaat. Heb je als doelstelling bijvoorbeeld het genereren van meer bezoekers naar je website, dan betaal je enkel per gegenereerde bezoeker.

  • Nauwkeurig en meetbaar.

De rapportage in Google AdWords is zeer nauwkeurig en uitgebreid waardoor de resultaten goed opgevolgd kunnen worden. Zo kan er ook snel bijgestuurd worden indien nodig.

  • Voor ieders budget.

Zoals reeds vermeld, je kan zelf je budget bepalen en je kan dus al starten met een klein budget.

 

Save

Save

Save

WordPress 4.5 is beschikbaar

De nieuwe versie van WordPress al geïnstalleerd?Wordpress 4.5

Op 12 april kwam de eerste grote WordPress update van 2016 uit: versie 4.5 of ook wel ‘Coleman’ genaamd. Ondertussen volgden er reeds 2 kleinere updates: 4.5.1 die bugfixes bevat en 4.5.2 die nog enkele belangrijke beveiligingsproblemen oplost. Heeft u nog geen updates geïnstalleerd? Lees dan zeker verder.

 

Waarom updates doorvoeren?

Door het up-to-date houden van uw website verlaagt u de kans op beveiligingsproblemen aanzienlijk. Naast het updaten van WordPress zelf, is het aangewezen dat ook alle thema en plugin updates gebeuren. Bij het lanceren van een nieuwe versie worden de risico’s in de vorige versie blootgelegd, waardoor de oudere versie meer kwetsbaar wordt. Een update betekent altijd een verbeterde versie, vaak niet enkel op gebied van veiligheid maar ook op gebied van functionaliteiten.

 

Wat is nieuw?

  • Inloggen met e-mailadres
    Gebruikers kunnen nu kiezen of ze willen inloggen met hun gebruikersnaam of hun e-mailadres. Dit was voor WP 4.5 enkel mogelijk met behulp van een plugin. Handig, want een e-mailadres vergeet men niet zo gemakkelijk.
  • Herschalen van afbeeldingen
    Afbeeldingen werden reeds responsive gemaakt in WP 4.4 voor gebruikers van mobiele toestellen. In WP 4.5 laden gegenereerde afbeeldingen tot 50% sneller zonder zichtbaar kwaliteitsverlies.
  • Live responsive preview
    Onze favoriet! Met deze feature zie je via de customizer meteen hoe je website er zal uitzien op een desktop, tablet of smartphone.
  • Website logo support
    Een logo toevoegen aan je site kan nu via de customizer. Dit dient wel ondersteund te worden door het gebruikte thema.
  • Nieuwe snelkoppelingen in de Visual Editor
    Met de nieuwe snelkoppelingen wordt het refereren naar andere content nog veel gemakkelijker.

En nog veel meer. Lees alles over WordPress 4.5 op https://codex.wordpress.org/Version_4.5

 

Hoe updates doen?

De eerste en ook de voornaamste stap in het proces is het maken van een back-up. Zo kan je gemakkelijk terugkeren naar de vorige versie mochten er toch problemen optreden tijdens het updaten. Belangrijk hierbij is dat zowel de databank als de bestanden worden meegenomen in de back-up.

Hoewel kleinere updates vaak automatisch doorgevoerd worden door WordPress, zal een grote update handmatig uitgevoerd moeten worden. Dit kan snel en gemakkelijk via het WP Dashboard. Wie echter aanpassingen heeft doorgevoerd aan de back-end zijde en niet met een Child Theme werkt, dient de update via bestandsuitwisseling te doen. Zo kan je voorkomen dat belangrijke aanpassingen op jouw website verloren gaan. Verder is het ook aangewezen dat je eerst alle thema en plugin updates doorvoert. We hebben gemerkt dat bepaalde thema’s & plugins conflicten gaven met WP 4.5. Ondertussen hebben de meeste ontwikkelaars hier reeds een oplossing op gevonden en een update uitgebracht die wel perfect werkt met de nieuwe WP versie.
Hulp nodig bij het uitvoeren van deze update? Contacteer ons

 

To blog or not to blog?

Wie blogt, zal beloond worden.Sybo Square Blog

Bloggen, het lijkt niet voor iedereen weggelegd te zijn. Slechts 20% van de bedrijven doen het, alhoewel het voor degenen die het doen, toch echt een meerwaarde betekent. Ook al voel je je niet echt geroepen om jouw gedachtengoed neer te pennen, laat staan dit dan nog te delen met de online wereld…de voordelen van een blog wegen toch sterker dan de nadelen.

Waarom starten met een blog?

Met jouw deskundige blogposts wek je interesse op bij je potentiële klanten

Ook al lezen ze in eerste instantie jouw blogpost louter uit interesse, kan je er plat op gaan dat jij ‘top of mind’ bent op het moment dat ze overgaan tot aankoop. Door te schrijven over zaken waar je verstand van hebt, geef je vertrouwen aan potentiële kopers. Zo onderscheid je je van bedrijven die niet deze ‘personal touch’ geven.
Een extra manier erbij om je doelgroep te bereiken

Bloggen kan je doen op je website, via facebook, Google + en andere social media kanalen. Het geeft je een middel in handen om op korte termijn meer mensen te bereiken. Zeker bedrijven die B2C gericht zijn, merken dat dit een grote impact heeft.
Door frequent content toe te voegen op je website laat je zien dat je (nog steeds) actief bent.

Dit wordt niet enkel opgemerkt door jouw (potentiële) klant, maar ook door de ‘Google spiders’. Google zal jouw inspanningen belonen met een hogere ranking. Bovendien creëer je met een blog snel extra content op je website, wat ook positief bijdraagt tot de vindbaarheid van je website.

Nog enkele tips:

  • Blog niet enkel over je bedrijf, maar ook eens over jezelf
  • Werkt per bericht rond 1 specifiek onderwerp
  • Hou vol en bouw regelmaat in
  • Gebruik foto’s, filmpjes, titels en bouw witruimtes in
  • Kopieer niet wat anderen zeggen, maar doe je eigen ding